onsdag 12 december 2012

"Days of wonder" (Majority report)

En gång i tiden gick jag på röda mattor. Nu ser mitt liv lite annorlunda ut... Fritt efter Bladets dygnsrapportering om Tompa Cruise i dagens tidning: 04.30 Vaknar av att 3-åringen ropar "Sopbilen! i sömnen. Somnar om. 07.30 Vaknar av att klockan ringer. Går upp. Går till dagis. Jobbar vid datorn. Torkar kattkiss. Rensar lådor. Skiter i att plocka ur diskmaskinen. 11.30 Försöker starta bilen för att åka och hämta nya kattlådor. Skottar. Sandar. Kommer inte loss från den jävla parkeringen. 12.00 Går in igen. Jobbar. Går på toaletten. Eskorterad av fyra katter. 15.30 Går ut igen för att kolla om parkeringen är skottad. Lyckas ta mig loss med bilen. 16.00 Hämtar nya kattlådor. Sedan 3-åring på dagis. Han kastar leksaker på mig och vill inte följa med hem. 17.10 Hemma igen. 3-åringen går på toaletten efter att ha bytt kalsonger två gånger. Eskorteras av en katt. 18.00 Vi äter rårakor med lingonsylt. 3-åringen kinkar inte! Han får öppna sin chokladkalender. 19.00 Pyjamasdags. Tvättning. Provning av tomtedräkt inför morgondagen och koll så att batteriet i tärnljuset fungerar. Övning av Luciasånger. 20.00 Vällingen är klar. Sagostund med "En liten gyllene bok". 20.40 Tystnaden sänker sig över hyrestrean. Jag tror jag värmer mig en glögg i mikron.

Inga kommentarer: