tisdag 19 maj 2020

Back in the USSR

Swipear runt lite på Tinder igen och förutom the occasional sportbil och gädda ser jag osannolikt många som läst teologi eller gått på idrottshögskolan. En och annan ”idrottslärare” ser inte ut att ha lämnat lägenheten på flera år. 
Ett par Facebookvänner sveper förbi (trevligt folk men vi har nog redan tidigare konstaterat att vi inte är varandras typ på det viset) och minst en av deltagarna från förrförra årets Bonde söker fru är på banan igen. Med bilder från inspelningen ...
Jag skrattar och suckar om vartannat, som man gör när man ägnar sig åt Tinder. Men så dyker ett bekant ansikte upp som känns lite mer än vanligt. S är tillbaka igen. Med en ny bild. Kanske tog han till sig något av det jag skrev trots allt. Den stekiga hissbilden är borta och ersatt av ett soligt ansikte. Texten är kvar: ”Ser inte alla bra ut i solglasögon?” 
Om en månad ska han bli farsa igen. Jag försöker vara glad åt att jag slipper bli en försummad del av hans stjärnfamilj.
Swipear istället höger på någon som bor 6273 mil från mig. Det känns tryggt.

Inga kommentarer: