lördag 2 mars 2013

Min tid som Bert är över.

Har hittills naglat alla finalister utom en i Melodifestivalen. Fram till ikväll alltså. Jag trodde Tintingate och Rolinski skulle gå vidare. Men småbrudarna höll hårt i sina mobiler ikväll. Och fröken Bert föll med övriga 30-plussare på mållinjen. Med naglat menar jag inte nödvändigtvis de låtar jag själv tycker är bäst eller mest uthärdliga, utan vad jag tror folket gillar. Har alltid varit bra på just Mello och hitlåtar. Tycker att det stundtals är underhållande tv. Som före detta nöjesreporter på en kvällstidning måste man ju titta. Nästan. Som ensamstående småbarnsmor blir man så illa tvungen. Synd på Rolinskis Modern Talkingcover ikväll. Och Jalla-låten som var ganska svängig. Jag är helt klart för gammal för att förstå en hårdsprejad dansgymnast som kör typ EN textad till särdeles dålig Justin Bieber-dunka dunka. Men söta och i vanliga fall skönsjungande keruben Robin hittade äntligen rätt ton i sin tyvärr lite för svåra låt. I finalen håller jag på Yohio. Vad annat kan man förvänta sig av en gammal glamrockare?

Inga kommentarer: