måndag 16 februari 2015

Oönskad kontakt

Jag råkade ut för en väldigt obehaglig grej i morse. Var på väg från dagis när jag mötte en man som tittade väldigt intensivt på mig medan han rörde sig mot mig. Jag hann tänka "nu drar han fram kniven" och flera andra, onämnbara, saker innan han sträckte fram sina händer och började ta på mig. Hjärtat rusade i kroppen men jag hann bara undslippa mig "vad håller du på med?" innan jag slet mig loss och sprang hem.
 Jag vet ju inte vad han ville. Knappast våldta mig då vi var på offentlig plats mitt på ljusa dagen. Kanske var han förståndshandikappad på något sätt men det var inget som syntes och hade det synts hade jag inte blivit ens en bråkdel så rädd som jag blev. Fortfarande innanför dörren var jag skakad. Fy fan så obehagligt det kan vara med oönskad fysisk kontakt! Ändå var detta en så liten grej jämfört med vad många andra flickor och kvinnor drabbas av. Har flera vänner som utsatts för våldtäktsförsök av främlingar. Säkerligen ännu fler som utsatts av närstående, men sådant är ofta svårare att berätta om.

Inga kommentarer: