tisdag 17 februari 2015

Sisyfos knackar på

En sån överjävligt motig dag det har varit. Nycklarna till ytterdörren försvann på dagis. För andra gången på två veckor. Nu har jag bara en nyckel kvar och måste förstås byta lås. Inte för att här finns något att stjäla. Men för att kunna sova tryggt.
Och så fick jag besked om att mitt vattenskadade parkettgolv ska fixas efter fyra år. Hade kunnat vara en trevlig nyhet om det inte vore för att golvläggaren som jobbar åt värden vill ha betalt av MIG för att flytta undan möblerna (vilket jag nu inte kan fixa själv pga civil- och hälsotillstånd). Trots att jag tog bilder och påtalade de här hålen bland mycket annat redan innan jag flyttade in. Och trots att värden hade två månader på sig att byta golvet medan jag betalade dubbel hyra till en och samma värd. Men svaret jag fick då var att jag skulle vara tacksam för att jag över huvud taget fått kontraktet. Och att bristerna i lägenheten kunde komma att åtgärdas om fem år. Jag önskar att jag hade spelat in samtalet jag hade med förvaltaren. Det hade kunnat tjäna som undervisningsmaterial hos Fastighetsägarna. Som exempel på hur man INTE bör uttrycka sig till de hyresgäster man förtjänar sitt levebröd på. 

Inga kommentarer: