fredag 6 mars 2020

Aldrig ensam

Jonathan Johansson är utan tvekan Sveriges bästa musiker. I en klass för sig sedan den fantastiska debuten "En hand i himlen". Såg honom på Where the action is där jag jobbade ett år. Måste ha varit 2009 för jag vill minnas att jag var gravid med första barnet. Pretenders var där. Foo Fighters likaså. Inte så förtjust i sistnämnda. Tycker de gör nåt slags tråkrock för medelklass. Säger mig ingenting. Men Jonathan... What a mighty good, godly man! Ja, han är ju kristen, men förmodligen det första och hittills enda exemplet på svensk musiker med gudstro som lägrar listor OCH recensenter big time. Carola klarade väl bara förstnämnda. Tomas Andersson-Wij är lite för ojämn.
Nu har Jonathan sålt sig till reklamen men sånt skiter jag i. Så länge det inte handlar om spelbolag.
Lyss till den sträng som brister!


Inga kommentarer: