söndag 15 mars 2020

Blå dunster

Tänker att det twittrande högerspöket givit en ny innebörd till utrycket blåljuga. Skrattar lagom. Mina barn drabbades också den här gången, eftersom de hann involveras i en inbjudan och fått stå ut med en lurad, gråtande morsa. Så jävla oansvarigt! Vad är det med män som tror att de måste ljuga och lova runt för att få till det? Hellre ett ärligt engångsligg. Det har gått bra förr. 
Aldrig mer Tinder. Det är nåt allvarligt fel på majoriteten av männen där. Det är helt enkelt därför de är där.
Är det fel på mig också? Säkerligen. Men jag ljuger inte för mina dejter. Jag lovar inte att vi passar ihop vid första dejten. Jag säger inte att jag ”älskar allt du skriver! Allt!” om personen ifråga helt uppenbart har rätt många åsikter som går på tvärs med mina. Jag funderar över om jag kan leva med de där åsikterna. Men lovar inget. Bjuder inte in till mitt hem och mina barn efter ett enda möte. Jag avvaktar och sonderar. Vis av erfarenhet. Men när någon kommer i min väg och säger ”Fuck spelet! Jag vill ha dig!” Ja, då faller jag handlöst. För att det är precis vad jag längtat efter. 
Fy fan, vad jag ifrågasätter min intelligens just nu. 

Inga kommentarer: